1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Самая актуальная информация – для всех криворожских предпринимателей и бизнесменов

1 rabota 4

 

Набрала чинності нова редакція статті 5 Закон України «Про звернення громадян»
Криворізька південна ОДПІ інформує, що 28.10.2015 набрала чинності у новій редакціїї стаття 5 «Вимоги до звернення» Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 №393/96-ВР з урахуванням змін, внесених Законом України від 02.07.2015 №577-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції». Відповідно до внесених змін звернення може бути усним чи письмовим. Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії» та записується (реєструється) посадовою особою. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Які дані зазначає заявник у зверненні
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону №393.

Терміни розгляду звернень громадян
Відповідно до статті 20 Закону №393 звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів. На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

Платникам рентної плати!
Криворізька південна ОДПІ нагадує, що відповідно до пункту 257.1 статті 257 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу.ДФС України у листі від 12.10.2015 №37619/7/99-99-15-04-01-17 «Про подання Податкової декларації з рентної плати» надала роз’яснення щодо порядку заповнення та подання Податкової декларації з рентної плати.

В ході операції «Урожай - 2015» додатково працевлаштовано 219 найманих осіб
Криворізька південна ОДПІ повідомляє, що станом на 01.10.2015 року в ході проведення операції «Урожай» за наслідками проведених співбесід з керівництвом суб'єктів господарювання та фізичними особами – підприємцями досягнуто підвищення розміру виплат заробітної плати по 216 найманим особам, за рахунок чого додаткові надходження з ЄСВ та ПДФО склали 441,2 тис.гривень.
За повідомленням заступника начальника Криворізької південної ОДПІ – начальника Широківського відділення Вікторії Волкової, на обліку у Широківському відділенні знаходиться 196 підприємства та ФОП, які здійснють діяльність у галузі сільського господарства. За період проведення операції «Урожай» додатково працевлаштовано 219 найманих осіб, легалізовано доходу за рахунок підвищення заробітної плати на суму 691,3 тис.грн. Додаткові надходження з податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ у загальній сумі склали 337,0тис.грн.

Щодо оподаткування ПДВ операцій за ставкою 7 відсотків
Постановою КМУ від 03.09.2014 №410 затверджено Перелік медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків (далі – Перелік). Постанова №410 набрала чинності 10.09.2014, тобто з дати її офіційного опублікування (опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 10.09.2014 №165). Медичні вироби, які не увійшли до Переліку, з дати набрання чинності підлягають оподаткуванню за ставкою ПДВ 20 відсотків як під час їх митного оформлення при ввезенні на митну територію України, так і при їх постачанні на митній території України.

В 2015 році місцеві податки і збори поповнили бюджет Дніпропетровської області майже на 8,7 мільярдів гривень
За дев’ять місяців 2015 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 8,68 млрд. грн. податків і зборів. Це на 1,24 млрд. грн. більше порівняно з минулорічним періодом. Майже половину надходжень в місцеві скарбниці Дніпропетров ського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 4,26 млрд. грн.
Також, суттєво наповнила бюджетні кошики місцевих громад Дніпропетровського регіону і плата за землю - 1,69 млрд. грн. Крім цього, підприємства області перерахували до бюджетів громад 752 млн. грн. податку на прибуток, а спрощенці (юридичні та фізичні особи) – 571 млн. грн. єдиного податку

Компенсаційні виплати у межах середнього заробітку мобілізованих працівників не оподатковуються єдиним внеском
Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з виплат, що компенсуються з бюджету у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Якщо фізична особа здійснює продаж нерухомого майна
Дохід від продажу власником (фізичною особою) об’єкта нерухомого майна, не отриманого у спадщину, за умови перебування частини такого майна у власності понад трьох років не оподатковується, а іншої частини менше трьох років, підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відсотків – при отриманні доходу резидентом та 15/20 відсотків – при отриманні доходу нерезидентом. Відповідне роз’яснення розміщене у категорії 103.02 (Податок на доходи фізичних осіб – об’єкт оподаткування) Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

ДФС України: У сфері надання рекламних послуг викрито ухилення від сплати податків на 304,3 млн. грн.
Співробітниками податкової міліції у м. Києві до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків підприємством, яке займається рекламною діяльністю. З’ясувалось, що посадові особи підприємства у період з 2012 по 2014 рік, здійснюючи фінансово-господарську діяльність у сфері надання рекламних послуг, ухилились від сплати податків на загальну суму 304,3 млн. гривень. Слідчо-оперативні заходи тривають.

За 10 місяців 2015 року ЦОПами Криворізької південної ОДПІ надано понад 14 тисяч адмінпослуг
Протягом січня – вересня 2015 року Центрами обслуговування платників податків Криворізької південної ОДПІ надано 14,6 тис.грн адміністративних послуг. Зокрема, у вересні – 1,7 тис. послуг. Серед них, найбільшим попитом користується послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За дев'ять місяців 2015 року було надано майже 8,4 тис. таких карток, з яких майже 1,0 тис. – у вересні.
Також запитуваною з боку суб'єктів господарювання є послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій: у січні-вересні поточного року ЦОПами надано майже 3,0 тис. таких послуг. У вересні було зареєстровано понад 0,3 тис. книг обліку розрахункових операцій. Всього до Центрів обслуговування Криворізької південної ОДПІ звернулось з початку року 20,3 тисячі платників податків та громадян, у тому числі у вересні – понад 2 тисяч жителів міста.

З початку року ДФС виявлено понад 73 тис. нелегальних найманих працівників
Протягом січня – вересня 2015 року ДФС було виявлено понад 73 тис. найманих осіб, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцями. Вони сплатили до бюджету понад 13 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та майже 31 млн. грн. єдиного внеску. Ще понад 29 тис. громадян, які працювали без реєстрації, офіційно зареєструвалися підприємцями та сплатили до бюджету майже 14 млн. грн. податків.
Крім того, завдяки спільним заходам ДФС та органів місцевої влади, у поточному році рівень виплати заробітної плати своїм працівникам підвищили 13,9 тис. суб’єктів господарювання. Бюджет додатково отримав 21,3 млн. грн.
Загалом, з початку року під час перевірок на дотримання трудового законодавства порушення фіксувалися у 58 відс. суб’єктів господарювання. До бюджету донараховано майже 534 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб з урахуванням штрафних санкцій.

На Дніпропетровщині майже в півтора рази зменшилась кількість кримінальних проваджень
З початку 2015 року в провадженні слідчого управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перебувало 576 кримінальних проваджень, з них: 136 - залишок на початок року та 440 прийнято до провадження у звітному році (проти 579 проваджень за аналогічний період минулого року). Із загальної кількості кримінальних проваджень, які розслідувались слідчими впродовж 9 місяців 2015 року, закінчено 185 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено 74 провадження, в т.ч.: з обвинувальним актом - 55 кримінальних проваджень; для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності - 19.

У порядку обліку платників податків і зборів та порядку реєстрації платників ПДВ відбулись зміни
Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.08.2015 № 747 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», яким викладено у новій редакції додаток 13 до Положення про реєстрацію платників ПДВ, яким встановлюється форма витягу з реєстру платників ПДВ (форма № 2-ВР). Нова форма витягу структурована та у зв’язку з прийняттям Закону України від 16 липня 2015 року № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» витяг доповнено реквізитами додаткового рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 розділу V Кодексу, призначеного для перерахування коштів на спеціальний рахунок.

До уваги платників ПДВ
З 16 жовтня 2015 року у зв'язку з опублікуванням в Офіційному віснику України від 16.10.2015р. набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.08.2015р. № 747 "Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість".
Зокрема, урегульовано питання стосовно порядку перебування на обліку в контролюючих органах угод про розподіл продукції, на які поширюються особливості податкового обліку та оподаткування, визначені розділом V та XVIII Податкового кодексу та договорів управління майном та договорів про спільну діяльність на території України без створення юридичних осіб, за якими здійснюються операції з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Кодексу (крім договорів, на які поширюються норми другого речення абз. 2 пп. 5 п. 180.1 ст. 180 розділу V Кодексу).

Податкова пільга – порядок звітування
Суб'єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв'язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт за формою, затвердженою Постановою КМ України від 27.12.2010р. № 1233 "Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг". Звіт подається суб'єктом господарювання за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду.
У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

Спадщина, отримана членом сім’ї першого ступеня споріднення, звільняється від оподаткування військовим збором
Дохід, отриманий від фізичної особи - резидента у вигляді спадщини (подарунка) платником податку - фізичною особою - резидентом, який є членом сім’ї першого ступеня споріднення, звільняється від оподаткування військовим збором. Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, визначено статтею 174 ПКУ.
Варто зауважити, що згідно з підпункту 1.7 пункту 16¹ підрозділу 10 розділу XX ПКУ звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичної особи, тобто не підлягають оподаткуванню або оподатковуються за нульовою ставкою.

У разі переходу на спрощену систему оподаткування підприємець подає декларацію про доходи
У разі переходу на спрощену систему оподаткування новостворена фізична особа-підприємець у кварталі, в якому здійснено процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання, має подати до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, податкову декларацію про майновий стан і доходи за період від дати державної реєстрації до дати переходу на спрощену систему.

ФОП, які зареєстровано протягом року, подають податкову декларацію
Фізичні особи - підприємці, зареєстровані протягом року, в установленому законом порядку подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочато таку діяльність. Вперше зареєстровані підприємці в податковій декларації також зазначають інформацію про майновий стан і доходи станом на дату державної реєстрації підприємця.
Підпунктом 49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України визначено, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (в тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Про Довідники податкових пільг
ДФС України повідомляє, що Довідник № 76/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, та Довідник № 76/2 інших податкових пільг станом на 01 жовтня 2015 року розміщено на офіційному веб-порталі відомства у розділі «Довідники». Нагадуємо, що в загальному порядку відповідний Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затверджено постановою КМУ від 27 грудня 2010 року № 1233.

Про подання Звіту про отримання пільги
Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг за формою згідно з додатком до Постанови.
Звіт подається суб’єктом господарювання за 3, 6, 9 і 12 календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб’єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

Про термін сплати грошового зобов’язання (основного платежу, штрафу), визначеного у податковому повідомленні – рішенні
У разі визначення грошового зобов’язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов’язання платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

До уваги фізичних осіб – підприємців - платників єдиного податку
Криворізька південна ОДПІ звертає увагу, що форма податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 “Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку”, буде використовуватись для складання звітності за 2015 рік починаючи з 01.01.2016 року. Разом з тим, повідомляємо, що платники єдиного податку - фізичні особи не зобов’язані перереєстровувати книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат, так як згідно п.5 наказу 579 книги, зареєстровані до набрання чинності цим наказом, діють до їх закінчення.

Про зміни в порядку нарахування пені та штрафних (фінансових) санкцій
Закон України від 17 липня 2015 року № 655-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків” шляхом доповнення підрозділу 10 розділу XX „Перехідні положення” Кодексу пунктом 35, тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, скасовує платникам податків, обсяг доходів та/або операцій яких за попередній (звітний) рік складав менше 20 млн. грн., штрафні (фінансові) санкції, нараховані на суму податкового зобов'язання, яку платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення в терміни, визначені цим Кодексом. Нараховані штрафні (фінансові) санкції скасовуються протягом 10 днів з дня сплати такого податкового зобов'язання у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зазначена норма не застосовується у разі повторного протягом року визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання з одного й того самого податку або збору. При цьому у разі скасування штрафної санкції відповідне сплачене податкове зобов'язання не підлягає подальшому оскарженню.

Про використання свідоцтв платників ПДВ
Криворізька південна ОДПІ нагадує, що Законом України від 24.10.2013 року №657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» з 1 січня 2014 року було відмінено свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ та забезпечено право платників ПДВ отримати витяги із Реєстру в контролюючих органах. Витяг діє до внесення змін до Реєстру.
Слід зауважити, що отримання всіма платниками ПДВ витягу із Реєстру не є обов’язковим. Дані із Реєстру щоденно оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС (www.sfs.gov.ua). За запитом в електронній формі платнику ПДВ можуть бути надані довідки із Реєстру про реєстрацію його контрагентів як платників ПДВ. Окрім того, платник ПДВ може отримати витяг із Реєстру в електронному вигляді.

Про окремі питання проведення документальних перевірок
ДФС України у зв'язку з набранням чинності Законом України від 17 липня 2015 року № 655-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо зменшення тиску на платників податків» повідомляє про зміни в податковому законодавстві з окремих питань проведення документальних перевірок, зокрема, відмінено норми, які передбачають особливості прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок, проведених за визначених підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України обставин, у зв'язку з наявністю кримінального провадження щодо кримінального правопорушення стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податків. Враховуючи наведене, з 1 вересня 2015 року за результатами таких перевірок запроваджується загальний порядок та терміни прийняття податкових повідомлень-рішень, передбачений пунктом 86.8 статті 86 розділу ІІ Кодексу.

Перевезення пасажирів
- Чи потрібно суб’єкту господарювання, який здійснює перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі, застосовувати РРО при продажу квитків?
- Питання щодо застосування РРО регламентується, зокрема, п. 4 ст. 9 Закону про РРО, згідно з яким РРО та РК не застосовуються при продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті з оформленням розрахункових і звітних документів та на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю.
Отже, на сьогодні суб’єкт господарювання, який здійснює перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі, має змогу не застосовувати РРО у разі видачі талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю.

Подання декларації про майновий стан і доходи новоствореним підприємцем
У разі переходу на спрощену систему оподаткування новостворена фізична особа — підприємець у кварталі, в якому здійснено процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання, має подати до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, податкову декларацію про майновий стан і доходи за період від дати державної реєстрації до дати переходу на спрощену систему оподаткування.

Чи застосовують ФОП — платники єдиного податку при здійсненні діяльності РРО
Згідно з п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу РРО не застосовуються платниками єдиного податку: першої групи; другої і третьої груп (фізичні особи — підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 000 000 грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії реєстрації платником єдиного податку.

Підвищення мінімальної зарплати з 1 вересня 2015 року не вплине на ставки єдиного податку
З 01.09.2015 р. підвищено розмір мінімальної заробітної плати з 1218 до 1378 грн. Чи потрібно ФОП — платнику єдиного податку другої групи перераховувати суму єдиного податку, сплачену авансовим внеском до кінця поточного звітного року?
Платникам першої — другої груп єдиного податку у зв’язку зі зміною розміру мінімальної заробітної плати не потрібно перераховувати суму єдиного податку, яку було сплачено авансовим внеском до кінця поточного звітного року, оскільки сума єдиного податку за фіксованою ставкою, що підлягає сплаті до бюджету, розраховується від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, і не підлягає зміні протягом звітного року.

Якщо платник єдиного податку припиняє господарську діяльність
У разі прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності фізична особа — підприємець — платник єдиного податку подає заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування. Водночас фізична особа — підприємець не сплачує єдиний податок з періоду, що настає за періодом, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з державною реєстрацією припинення господарської діяльності або анульовано реєстрацію за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, а саме:
- перша та друга групи — з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому подано заяву або анульовано реєстрацію за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення;
- третя група — з першого числа місяця, що настає за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву або анульовано реєстрацію за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення.

Перехід зі спрощеної системи оподаткування на сплату інших податків і зборів
Якщо фізична особа — підприємець перейшла у IV кварталі звітного року зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему, то вона має подати до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкову декларацію про майновий стан і доходи за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу (пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу), яка прирівнюється до річної декларації, та податкову декларацію платника єдиного податку за річний податковий (звітний) період.

Як рахувати загальну чисельність працівників підприємця
Якщо фізична особа — підприємець — платник єдиного податку укладає договір, який передбачає оплату процесу праці, тобто містить ознаки трудового договору, то такий платник єдиного податку включає працівників, яких залучає за таким договорам, до загальної кількості осіб, які перебувають з ним у трудових відносинах. Якщо укладений договір відповідає нормам договору підряду, то фізична особа — підприємець — платник єдиного податку не включає працівників, яких залучає за такими договорами, до загальної кількості осіб, які перебувають з нею у трудових відносинах.

Рекламна акція з роздавання подарунків
- Чи підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб вартість подарунків, які роздаються відвідувачам під час проведення рекламної акції?
- Якщо під час проведення рекламної акції здійснюється розповсюдження рекламного товару, а споживачем реклами є невизначене коло платників податку, то вартість такого товару не розглядається як дохід фізичних осіб — споживачів таких рекламних заходів та, відповідно, не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
Водночас якщо в період проведення рекламної акції роздаються подарунки, отримувачами яких є конкретні особи, то вартість таких подарунків є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб з урахуванням обмежень, встановлених пп. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу.

Дивіденди нараховано, але не виплачено
Чи включаються до загального річного оподатковуваного доходу фізичної особи — резидента нараховані, але не виплачені суми дивідендів з іноземним джерелом походження?
Оскільки об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб є іноземні доходи (дивіденди), фактично отримані фізичними особами — резидентами, нараховані, але не виплачені суми дивідендів не включаються до загального річного оподатковуваного доходу таких осіб.

Відповідальність за подання уточнюючого податкового розрахунку (форма № 1ДФ)
- Чи застосовується відповідальність до податкового агента у разі подання ним уточнюючого податкового розрахунку (форма № 1ДФ) з метою внесення змін до номера облікової картки найманого працівника?
- Якщо у разі подання податковим агентом уточнюючого податкового розрахунку (форма № 1ДФ) вносяться зміни до номера облікової картки найманого працівника, то до такого податкового агента застосовується відповідальність, передбачена п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу.

Обов’язкове нарахування мінімальної заробітної плати
- Чи мають право контролюючі органи вимагати обов’язкового нарахування мінімальної заробітної плати та утримання з її розміру податку на доходи фізичних осіб?
- Відповідно до ст. 3 Закону України від 24.03.95 р. № 108/95-ВР «Про оплату праці» мінімальна заробітна плата — це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може провадитися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт). Джерелом коштів на оплату праці працівників госпрозрахункових підприємств є частина доходу та інші кошти, одержані внаслідок їх господарської діяльності (ст. 4 Закону про оплату праці).
Оскільки мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання, то контролюючі органи мають право здійснювати контроль за її нарахуванням, утриманням з її розміру податку на доходи фізичних осіб.

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить